vrijdag 11 oktober 2013

Herfst, dansavond en foto's - Autumn, dance evening and pictures

For English, scroll down.

Voor de verandering iets sneller een blog! Ik kreeg al meerdere keren de opmerking dat ik te weinig schrijf, maar wel te lange stukken… En aangezien ik dit weekend in Stavanger zit en dat op zich al een blog waard zou zijn, zal ik hier een (kort) stukje schrijven.
Mijn vorige Engelse blog had al wat mooie herfstfoto’s, ik ben toen die zaterdag inderdaad (na een paar rommelmarkten) naar het Vigelandsparken geweest in Oslo met 3 Noren. En heel leuke beelden staan daar dus haha. Zaterdagavond hadden 2 Franse meiden een feestje georganiseerd in hun studentenhuis: dit was een succes! Aangezien alcohol hier zo’n beetje onbetaalbaar is, werd er niet veel gedronken maar was het des te gezelliger. Zondag was een luierdagje… alleen ben ik toen wel, voor de prachtige foto’s speciaal naar Vår Frelses Gravlund geweest, de begraafplaats van veel belangrijke Noorse personen zoals Ibsen, Amundsen en Ivar Aasen. Maar daar ging ik niet voor, ik ging voor de bomen!
Echt, het is gewoon… ik loop het hek van de ambassade uit en het is BOEM explosie van goud en rood. En blaadjes. En kastanjes (pas op dat je die niet op je hoofd krijgt). Prachtig. En dat terwijl het in Nederland vandaag hoost.
Dinsdagavond ben ik met 2 jongens die ik dus zaterdagavond heb leren kennen, naar een dansfeest geweest. Zij waren lid van de studentendansclub, en dat hield een feest dat toegankelijk was voor iedereen. Goedkope toegang, inclusief een cursus in Boogie-Woogie en heel veel leuke mensen! De Rock Step Swing had ik zaterdag al van de jongens geleerd. Ik heb veel de (Salsa/Cuban) mambo gedanst en zelfs een Tango met iemand, die passen bleken namelijk exact op de Tango te lijken die ik had geleerd bij Schröder (mijn dansschool in Nederland). Helaas is voor mij een lidmaatschap te duur omdat ik geen “student” ben volgens regels van de universiteit hier… Maar het was zeker leuk!
Op dit moment zit ik met 5 anderen (Marloes en nog 4 Duitsers) in de trein richting Stavanger. De weersvoorspellingen zijn alleen maar 13 graden en zon! En ook hier, het uitzicht is prachtig gewoon. Het is een treinreis van 8 uur dus dat belooft wat. Mijn volgende blogbericht zal waarschijnlijk over ons weekend in Stavanger gaan.

Marthe en ik bij "Sinnetangen", het Kwade Kind (the Angry Kid)

Wat ik zie als ik de poort van de ambassade uitloop - view from the gate from the embassy

De wandeling naar huis - the walk home

In de trein naar Stavanger! - In the train to Stavanger!

Je zou hier maar wonen... - If you would only live here...




A little change: a new blog post that did not take too long to be written. Quite some people told me that I write too few messages, but that they are too long. And considering I will be in Stavanger this weekend and that is worth a blog post on its own, I will write a (short) post here.
In my last blog post I put some pretty autumn pictures that were taken in Vigelandsparken on Saturday. I went there with three Norwegian girls (after first two flea markets). There are some, well, “nice” sculptures there haha. Saturday evening two French girls organised a party, which was a success! Since alcohol in Norway is practically unaffordable, people did not drink much but it made the party even better. Sunday I went to Vår Frelses Gravlund, a cemetery  from many important Norwegian historical people, such as Ibsen, Amundsen and Ivar Aasen. But I went there to take pictures of the trees of course.
It is just… when I walk out of the gate from the embassy, it is just BOOM an explosion of gold and red. And leafs. And chestnuts (be careful they don’t fall on your head). Wonderful. And that while the rain is pouring down in the Netherlands today.
Tuesday evening I went to a dance party with two guys I met at the party Saturday. They were members of the Student dance club, and the club was having a party, open to everyone. A low entrance price, including a course in Boogie-Woogie and a lot of nice people! The boys already taught me the Rock Step Swing on Saturday. I danced the Salsa/Cuban mambo a lot and even a Tango with someone, which seemed to have the same steps as I learned at my dance school in the Netherlands. Unfortunately, becoming a member is too expensive for me because the university here does not consider me as a student… But, we had a lot of fun!

At this moment I am sitting in the train to Stavanger with 5 other students (Marloes and 4 Germans). The weather forecast is “13 degrees Celcius and sunny”, so that sounds promising! The next post will probably be about our weekend in Stavanger. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten