zaterdag 10 augustus 2013

Een week voor mijn reis!

(for English, scroll down)
 Hallo! Ik ben Marit, student Europese Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Eind augustus zal ik beginnen aan mijn stage in Oslo die 3,5 maand zal duren. Waarschijnlijk kom ik halverwege december weer terug naar Nederland, maar het leek me leuk af en toe een bericht te plaatsen wat ik zoal meemaak in Oslo.
Na mijn middelbare school ben ik al een jaar in Noorwegen geweest, daarom wilde ik graag daar een stageplaats vinden, en dit is gelukt! Ik vind het allemaal heel spannend, ook omdat het de eerste keer is dat ik op mezelf zal wonen. 
Na anderhalve week zoeken naar een kamer had ik het geluk dat een aankomend studente dierverzorging mij een kamer aanbood. Het skype-gesprek ging lekker, dus ik hoop ook dat het gezellig wordt om met haar het appartement te delen. Het is een klein kamertje (6 m2), maar we delen daarnaast badkamer, keuken en woonkamer. Het appartementje ligt midden in het centrum en op loopafstand van mijn stageplaats. En het was betaalbaar, ook niet onbelangrijk, vooral in het dure Oslo.
Ondertussen ben ik dus mijn "tas inpakken" aan het voorbereiden, heb ik een afscheidsborrel gehad en wordt het aftellen. Donderdagmorgen 15 augustus, 10.20u vertrekt mijn vliegtuig. Spannend!

Hello! I'm Marit, student European Studies at the University of Amsterdam. In the end of august I'll start my 3,5-month internship in Oslo. I thought it would be fun to write a blog about what I see and do in Oslo. 
I have already been to Norway before, I went on exchange there after high school. That's why I wanted to find an internship there, and I did it! I'm really exited, and scared, also because it is the first time I'll live on my own.
I was lucky to find a room in Oslo quickly, a student "animal care" (?) mailed me she had a small room available for a short time. We skyped and it all went well, so I hope it goes just as souple to share an apartment. My room is only 6 sq.meter, but we share the bathroom, kitchen and living room. It is in the middle of Oslo and I can walk to my internship. And, not unimportant in expensive Oslo, it was affordable.
Meanwhile I'm busy packing my bags, preparing, saying goodbye to my friends. Thursday morning, 10.20 am, my flight departs from Amsterdam. Exiting!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten