dinsdag 20 augustus 2013

Korte samenvatting met foto's

Ik ben lekker druk bezig, ik heb het gevoel dat ik nog zo veel moet doen en regelen en ik wil ook met al die nieuwe uitwisselingsstudenten van alles doen. Dus zowel Lailai als ik zijn niet echt veel thuis haha. Ik zal proberen een korte samenvatting te geven van wat ik heb gedaan de afgelopen 3 dagen, en dat lukt denk ik het beste met foto’s.
Waar ik vooral achter kom hier, er wordt voor studenten veel georganiseerd en korting gegeven, maar die korting geld vaak niet voor mij omdat ik niet geregistreerd ben bij een opleidingsinstituut in Oslo, maar “slechts” mijn stage hier doe. Dus studentkorting bij sportscholen en activiteiten georganiseerd door de studentenbond zijn helaas niet voor mij. De studentenkorting die geld bij de maandkaart voor het openbaar vervoer hier in Oslo echter, geld wel voor mij! Handig voor in de winter. Gelukkig ontmoet ik wel veel uitwisselingsstudenten gewoon via de mensen die ik al ken, of facebook.
Wat heb ik gedaan? Nou ja, meer uitwisselingsstudenten leren kennen, mijn simkaart op mijn mobiel geactiveerd (stuur me een berichtje als je mijn nieuwe Noorse nummer wilt), een proeflesje kickboksen gevolgd en nu aan het handjeklappen met de instructeur daar om een mooie abonnementsprijs te krijgen, want het was een erg leuke sportschool. En, Grønland ontdekt! Een soort Chinatown hier, met goedkope etenswaar (lees: goed betaalbaar) en veel buitenlanders. Heel voordelig. Daarnaast heb ik met Marloes (een studiegenootje van me die toevallig ook in Oslo studeert) en een vriendin van haar een eiland in het Oslo-fjord bezocht en met een aantal uitwisselingsstudenten bij een prachtig meer een bbq gehad. De foto’s helemaal onderaan vertellen het verhaal (als je op de foto klikt, krijg je een grotere versie te zien)

I’m just being busy with all kinds of things, I got the feeling that there’s so much left to do while I also want to meet new and do fun things with other exchange students. So both Lailai and I are not really at home a lot haha. I will try to give a short summary of the things I did these last days, and I think that will be explained best with some pictures.
Especially what I discover here, is that there are many activities for students and they also get a lot of discount, but that often does not count for me. This is because I am not registered at an educational institution in Oslo, I “just” do my internship here. So student discounts at sport schools and activities organized by the student organisations don’t count for me. Though, the student discount for the public transport here in Oslo, does count for me! Useful when winter begins. Thankfully I meet many other exchange students through the people I already know, or facebook. 
So, what did I do? Well, I met more exchange students, activated my Norwegian mobile phone sim card (send me a message if you want my Norwegian mobile phone number), took a try-out lesson at a kickbox school and now bargaining with the instructor to get a friendly price, because I enjoyed myself there. And, I discovered Grønland! That is some kind of China town here, with cheap food and things (read: affordable prices) and many foreigners. Next to that I visited an island in the Oslo fjord today with Marloes (a girl who does the same study as I do and surprisingly also studies in Oslo now) and a friend of her. Later that day we had a barbeque with some exchange students next to a wonderful lake. The pictures will tell the story! (click on the pictures to enlarge)

Een fiets van Oslo Bysykkel

Lailai bij Grønland

Groente bij Grønland - Vegetables at Grønland

Op de ferry op het Oslofjord

Oslo's skyline

Eilandje in het Oslofjord

De barbeque met de uitwisselingsstudenten. Nee, dit is geen Zweden, dit is Noorwegen!
No, this is not Sweden, this is Norway!

Marloes en ik met onze "pølse med brød"! (Hotdog)



3 opmerkingen:

  1. hallo Marit.
    Wij hebben intussen de bloggen gelezen en de mooie foto's bekeken. Wij verbazen ons over jouw voortvarendheid. Je hebt intussen al heel wat gedaan en gezien. Doe je niet te gek. Pas goed op jezelf. Het is heel erg leuk om met je mee te leven.
    Met ons gaat alles prima . Het is hier iedere dag mooi weer en wij fietsen dan ook regelmatig. Als er weer een blog komt proberen we weer een reaktie te geven.
    Veel liefs en groetjes van Opa en Oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Maar! leuke foto's! Zie ik daar nou serieus 1 jongen bij de bbq tussen allemaal meisjes? Lucky guy!
    Die foto's zien er echt uit alsof je naar een zonnig zuidelijk landje bent vertrokken, jaloers!
    xx Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx Maaik :) ja, die ene jongen is Marcus geloof ik... Er was er nog 1 bij maar die ging heel snel weg. Over het algemeen is het inderdaad een beetje meer meisjes dan jongens bij de uitwisselingsstudenten geloof ik. Wat ik heb meegemaakt dan :)

      Verwijderen